PROIECT DE
LECŢIE
Data: 23.11.2012
Instituţia şcolară: Colegiul Naţional “Constantin Diaconovici Loga”
Timişoara
Aria curriculară: Om şi societate
Disciplina: Cultura Civică
Clasa: a-VI-a M2
Student: Marcu (Bîlba) Marioara
Titlul lecţiei: Drepturile Omului – prezentarea
drepturilor
Tipul lecţiei: Transmitere şi
dobândire de noi cunoştinţe
Durata: 50 minute
Obiective:
Competenţă generală : Dezvoltarea respectului faţă
de demnitatea şi drepturile omului
Obiective specifice:
O1. Să definească drepturile omului şi principalele
caracteristici ale acestora
O2. Să denumească
documentele în care sunt proclamate drepturile omului
O3. Să enumere principalele drepturi ale omului prevăzute
în Declaraţia Universală a Drepturilor Omului
O4. Să identifice legătura dintre
drepturi şi responsabilitaţi
Strategii didactice:
Metode didactice: conversaţia euristică,
expunerea, explicaţia, exerciţiul
Mijloace şi materiale: catalog, tablă, cretă colorată, manual,
fise de lucru
Bibliografie:
- Manual
- Cărţi de specialitate
DESFĂŞURAREA LECŢIEI
Momentele instruirii (timp)
|
CS
|
Activitatea profesorului
|
Activitatea elevilor
|
1.Moment
organizatoric
( 2
min)
|
-
|
Verific prezenţa elevilor şi disponibilitatea
colectivului clasei pentru începerea orei.
|
Elevii spun absenţii şi se pregătesc de lecţie.
|
2.Reactualizarea
cunoştinţelor asimilate anterior
(5
min)
|
O1
|
Solicit elevilor să răspundă la întrebări din lecţia
anterioară.
Care este definiţia drepturilor omului?
Care sunt caracteristicile drepturilor omului?
|
Elevii răspund la întrebări expunându-şi punctele de
vedere.
|
3. Captarea atenţiei
(10
min)
|
|
Prezint elevilor tema lecţiei şi precizez obiectivele
urmărite, apoi îi solicit să completeze individual fişa de lucru din anexa 1.
|
Ascultă cu atenţie apoi completează fişa din anexa 1.
|
4.Predarea
noului conţinut
(25
min)
|
O2
O3
O4
|
Notez titlul lecţiei pe tablă, apoi le transmit
elevilor următoarele conţinuturi, răspund la eventualele întrebări pentru o mai
bună înţelegere:
Documentele în care
sunt proclamate drepturile omului :
1.
Declaraţia Drepturilor (Anglia 1689)
2.
Declaraţia de Independenţă (S.U.A.1776)
3.
Declaraţia Drepturilor Omului şi
Cetăţeanului
(Franţa 1789)
4.
Declaraţia Universală a Drepturilor Omului (O.N.U.1948)
Principalele
drepturi ale omului sunt :
- drepturi
civile şi politice :
- dreptul
la viaţă,
- dreptul
la libertate şi securitate personală,
- egalitatea
în drepturi,
- libertatea
de exprimare, de opinie, de credinţă,
- dreptul
de a participa la viaţa politică (drepturi care asigură unei persoane
posibilitatea de a se manifesta liber).
- drepturi
economice şi sociale :
- la
educaţie, la o viaţă decentă sau la asistenţă socială.
Le
voi spune elevilor că, pe lângă drepturi,
fiecare om mai are şi responsabilităţi
- Ce este o responsabilitate?
Responsabilitatea este un lucru pe care
trebuie să-l faci sau să nu-l faci pentru a asigura un drept propriu sau al
altcuiva.
Responsabilităţile decurg din drepturile unor persoane.
|
Elevii notează în caiet titlul lecţiei şi sunt atenţi
la informaţiile transmise.
Adresează întrebări
Elevii notează în caiet titlul lecţiei şi sunt atenţi
la informaţiile transmise.
Adresează întrebări
|
5.
Fixarea noilor cunoştinţe
( 6 min)
|
|
Solicit elevilor
prezentarea succintă a definiţiei drepturilor omului, documentele în care
sunt prevăzute drepturile omului şi care sunt principalele drepturi ale
omului , prin completarea fişei de lucru din anexa 2.
|
Realizează o restructurare
a materialului predat prin completarea fişei din anexa 2.
|
6.Încheierea
lecţiei
(2 min)
|
|
Voi evidenţia gradul de participare a clasei la lecţie
fiind remarcaţi elevii cu contribuţii deosebite şi le voi împărţi fişa de
lucru din anexa 3, pe care o vor lucra individual pentru ora viitoare, ca
temă de casă.
|
|